درب برقی چیست؟

درب برقی، یکی از انواع درب­‌های ورودی ساختمان است که بدون دخالت نیروی انسان، به طور اتوماتیک و با کمک جریان برق، باز و بسته می‌گردد. بسته به اینکه دستور باز و بسته شدن از چه کانالی دریافت شود و واحد مرکزی درب، چشمی، حسگر، ریموت و یا هر نوع وسیله­ ی رابط دیگر باشد؛ درب­ برقی با مکانیزم‌­های مختلف در بازار موجود می‌­باشد. کرکره برقی یکی از دسته­‌بند‌ی درب­ برقی است که با فشردن دکمه‌های ریموت، عمل باز و بسته شدن درب انجام می‌­گردد. به این صورت که با فشردن دکمه مخصوص باز یا بسته شدن، فرکانس ریموت از طریق امواج بیسیم به موتور انتقال یافته و سپس انتقال نیرو به درام انجام می‌گردد. به دلیل مکانیزم خودکار، این نوع درب، کرکره اتوماتیک یا درب اتوماتیک نیز نامیده می‌­شود.

 

 

درب اتوماتیک

در این مطلب، سعی ما بر این است که مطالب مفیدی برای شما عزیزان آماده نماییم. با ما همراه باشید و اسکرول موس را کمی آرام تر حرکت دهید؛ زیرا همراهی شما سبب دلگرمی و افزایش انگیزه ماست.

شباهت درب کرکره برقی با پرده کرکره

دلیل نام گذاری این نوع درب به کرکره برقی، بخاطر عملکرد شبیه پرده کرکره است. با این تفاوت که پرده کرکره به وسیله نیروی مکانیکی دست و از طریق حرکت بند در داخل میل پرده، بالا و پایین می­‌شود، اما این نوع کرکره، به کمک نیروی الکترو مکانیکی موتور، حرکت کرده و درب، باز یا بسته می‌­گردد. اجزای تشکیل دهنده هر دو نوع کرکره، تیغه است که با توجه به نوع کاربرد، جنس تیغه­‌ی کرکره برقی از لحاظ ایمنی، استحکام و طول عمر می­بایستی کیفیت و قابلیت اعتماد بیشتری داشته باشد